* Kupa, ljudi i tri sela na Lujzijani

Novosti i hodočašća PDF Ispis E-mail

Promijene u župi

Oproštaj sa župnikom Željkom BakšićemNakon nepune dvije godine, odlukom zagrebačkog nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića, ostajemo bez našeg vrijednog i poduzetnog župnika vlč. Željka Bakšića. Kratko vrijeme je boravio u našoj sredini i upravljao našom župom. Ostavio je neizbrisiv trag kako na duhovnom tako i na sveopćem planu. Velika mu hvala za sve što je učinio za našu malu zajednicu.

Glavni urednik Glasa koncila, vlč. Ivan Miklenić je 23. kolovoza 2009. godine uveo u službu našeg novog župnika vlč. Mirka Brlića, dosadašnjeg župnog vikara župe Sv.Ivana Apostola u Zagrebu – Utrine. Nadahnutom propovijedi pred velikim brojem vjernika rekao je da nismo zaboravljeni, već počašćeni dolaskom mladog svečenika, pa neka naša župna zajednica koristiti za svoju dobrobit duhovne vrijednosti novog svečenika.

Dobro došao! Neka ga prati Božji blagoslov i naše molitve.

Proštenja u našoj župi

Svetkovinu Sv. Jurja u V. Gorici, rodnom mjestu bana dr. Ivana Šubašića slavio je veći broj vjernika, među kojima i vjernici iz župe Bosiljevo. Svetu misu predvodio je vlč. Željko Bakšić. Crkva je u obnovi, radovi su u tijeku, a Ministarstvo kulture doznačilo je ove godine 50,000.00 kn.

Magdalensko proštenje, poznatije u ovom dijelu našeg dekanata, uobičajeno je pohodilo mnoštvo vjernika i hodočasnika iz daljih krajeva. Redovito, uz lijepi broj vjernika slavimo i svetkovinu našeg prvog zaštitnika Sv. Leonarda.

Posebno smo zahvalni za uzvišenu svečanost misnih slavlja g. Ambroziju Puškariću, stalnom orguljašu.

Uskrsna straža kod Božjeg groba

Veoma dojmljivo je bilo prisustvovati obredima u crkvi Sv.M.Magdalene za Uskrsa. Uz Božji grob se izmjenjivala straža vatrogasaca DVD Prilišće i DVD Vukova Gorica.

Straža uz Božji grob

Iz života župe

Godina koja je iza nas bit će zabilježena po vrijednim događajima. Uređeno je mjesno groblje, obnovljeno i osvjetljeno raspelo, popravljen je put i glavni vod struje do kapele Sv.Leonarda, sređena su vodomjerna okna...

Mnogo je truda i odricanja uloženo u uređenje groblja kao i novaca prikupljenih naplatom od korisnika grobnih mjesta, uz mnogo dobrovoljnog rada Odbora i pojedinih mještana.

Hvala svim korisnicima koji redovito plaćaju svoju naknadu za grobno mjesto i time osiguravaju neophodni fond za spomenute radove. Brižnim uređenjem i održavanjem groblja pokazujemo našu kulturu i poštovanje prema svima koji na njemu počivaju.

Kršteni:

8. Mirko Cunić, 83 god
  9. Đurđica Budački, 71 god
  10. Ljubica Draganjac, 85 god

Hodočastili smo u Zaljev svetaca - Boka Kotorska (Crna Gora)

Zahvaljujući župniku vlč. Željku Bakšiću, 22-24. svibnja 2009. god. župljani župa Prilišće i Bosiljevo bili su na hodočašću u Boki Kotorskoj (Crna Goru). Prvo smo posjetili rodno mjesto sv. Leopolda Mandića - Herceg Novi i u njemu župnu crkvu Sv. Jeronima te sva Leopoldova svetišta. Zatim putujemo prema Dobroti i obilazimo kompleks Sv. Eustahije. Na kraju dana stižemo do odredišta, u hotel „Bokeljski dvori“ – Muo.

Drugi dan nastavljamo put tunelom ispod brda Vrmac do Budve. S desne strane tunela pogled je na crkvu Sv. Dujma iz 1332. g (nekadašnja katedrala). Kratko se zaustavljamo u gradu Tivtu pa krećemo put Donje Lastve, gdje razgledavamo župnu crkvu i objedujemo u župnom centru. Odmah žurimo u Kotor. Obilazak grada, crkve Bl. Ozane Kotorske, Sv. Klare, pomorskog muzeja i crkve Gospe od zdravlja te posjeta katedrali Sv.Tripuna. Tu upoznajemo don Pavla Medića, kancelara biskupa Ilije Janjića, koji je i župnik župe Dobrota i župe Muo, a bio nam je čitavo vrijeme vodič na ovom nezaboravnom hodočašću. Hvala mu!

Posljednji dan autobusom obilazimo „Zaljev Svetaca“, dolazimo u grad Perast, najjužniji barokni grad na Jadranu. Razgledavamo crkvu Sv. Nikole i muzej grada, a zatim odlazimo brodicom u posjetu crkvi Gospe od Škrpjela na otočiću. Na kraju, nezaboravan je doživljaj procesije i svete mise u Mulu - “Blaženi Gracija iz Mula-kršćanska slava a Bokeška dika“ - koje je predvodio naš župnik.

Neponovljivu srdačnost, dobrotu i gostoljubivost iskazali su nam domaći župljani. Još je uzvišenija njihova ustrajnost u očuvanju svoje vjere i tradicije, a sve više su zaboravljeni i sve manje ih ima u Zaljevu svetaca u Boki Kotorskoj...

Nezaboravni su doživljaji i utisci s ovoga putovanja. Zahvalni župljani župe Prilišće.

proscenja01proscenja03proscenja02proscenja04
U zaljevu svetacaNezaboravno

Hodočašće na Trsat i Mariju Bistricu

I ove smo godine pohodili svetište Majke Božje Trsatske. Zatim smo pohodili svetište Majke Božje Bistričke a u povratku smo obišli župu Presv.Trojstva u Prečkom, župu našeg bivšeg župnika vlč. Željka Bakšića, koji nas je srdačno ugostio zajedno sa svojim župljanima. Hvala im. Očekujemo njihov posjet našoj župi.

* Tamo gdje svatko isto razmišlja, tu nitko mnogo ne razmišlja. M.DŽ. Rumi

* Lakoća kojom određena mišljenja postaju prihvatljiva proizlazi iz nesposobnosti većine ljudi da stvore vlastito mišljenje zasnovano na vlastitom razmišljanju. G.L.Bon

* Nije čudno kada mačka bježi od psa, ali je čudno kada se oni sprijatelje.